Reklama wielkoformatowa, szczególnie jeśli chodzi o billboardy oraz gigantyczne bannery reklamowe, budzi dziś sporo kontrowersji oraz emocji, głównie ze względu na swoją efektywność. Czy warto inwestować w tego rodzaju promocję? Poniżej prezentujemy garść wskazówek, mówiących kiedy warto to zrobić.
Stwierdzenie, że billboard w czasach zdominowanych przez marketing internetowy to zmarnowany pieniądz jest określeniem krzywdzącym. Sęk w tym, że na największe i najciekawsze billboardy to wydatek, na który mogą sobie pozwolić tylko największe korporacje. Mimo wszystko, nawet małe i średnie firmy mogą trafić w dziesiątkę z reklamą wielkoformatową i wyklejaniem tablic, jeśli tylko spełnią kilka kluczowych warunków.
#1 Sprytna lokalizacja
Wiele biznesów jest mocno uzależnionych od konkretnego umiejscowienia, np. przedszkola czy żłobki. Wiadomo więc, że grupa docelowa takiej firmy mieści się bardzo konkretnie wokół danej placówki. W związku z tym, najważniejsze jest zaistnienie i wyklejanie billboardów przy kluczowych drogach, często odwiedzanych miejscach, tam gdzie np. mogą przebywać rodzice maluchów potencjalnie mogących chodzić do danego przedszkola.
#2 Kreatywne podejście
Nie każdy billboard musi być schematyczny i nudny. Profesjonalne drukarnie cyfrowe i wielkoformatowe albo agencje reklamowe posiadają specjalistów i artystów, którzy są w stanie zaprojektować billboard albo banner w niekonwencjonalny sposób, ciekawy sposób. Czasem warto zainwestować i zapłacić więcej za taki oryginalny projekt, który z miejsca przykuje uwagę przechodniów bądź kierowców.
#3 Wartość informacji
Czasami przechodzimy obok siedziby jakiejś firmy i nawet nie mamy pojęcia, że w mijanym budynku istnieje jakaś działalność. Neony, bannery, plakaty też odgrywają w tej kwestii szalenie istotną wartość, dlatego dobrze tego nie zaniedbywać i w sposób jednoznaczny komunikować swoją obecność. Wiele decyzji konsumenckich jest podejmowanych spontanicznie, dlatego zawsze warto mieć takie źródło odwiedzin klientów w postaci osób, które po prosty przechodziły obok i się zainteresowały naszymi usługami lub produktami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz